Fondsen werven voor KWF

Zes jaar lang schreef ik fondsenwervende mailings voor goede doelen zoals KWF. Een buitengewoon bijzondere bezigheid. Ik mocht niet alleen de missie van KWF tentoonstellen met telkens wisselende thema’s, maar tekende zeker vier keer per jaar het verhaal op van patiënten en de mensen die ze om zich heen hebben, of soms: de mensen die ze achterlieten.

Altijd is een levensverhaal te groot voor enkele A4’tjes. Al helemaal als iemand kanker heeft. Jonge kinderen achterlaat. Nog duizend dromen heeft. Of voor altijd een zorgeloosheid is kwijtgeraakt waar een gezond mens niet eens bij stil staat. Maar ook altijd was het van vrij letterlijk levensbelang dat we hun verhalen in een begrijpelijke vorm goten die potentiële donateurs liet inzien - en meer nog; invoelen - hoe hun euro’s een wezenlijk verschil kunnen maken.

Vorige
Vorige

Mensen met hartfalen opsporen

Volgende
Volgende

Air Miles Reddingsactie